WhatsApp Text / Tel +32 14 39 55 40 info@see3d.be

De belangrijkste FAQ ivm de SketchUp Subscription.

Ik heb een SketchUp subscription aangekocht maar ik heb nog geen licentiecode en activatiecode ontvangen, wat nu?
Het is helemaal correct dat je geen licentiecode en activatiecode ontvangen hebt.
Een Subscription werkt met een login en NIET MEER met een licentiecode en activatiecode.
Deze login is je Trimble ID, welke gebaseerd is op je email adres.

Wanneer je nog geen Trimble ID hebt, dan heb je van Trimble een email ontvangen met een tijdelijk paswoord.
Hiermee kun je op het SketchUp startscherm “Sign in” doen.

Ik heb geen email ontvangen met een paswoord, wat nu?

Wanneer je nog geen Trimble ID had, ontvang je normaal gezien een email met een paswoord.
Het kan zijn dat je al ooit al een Trimble ID hebt aangemaakt en dan krijg je dus geen email meer met een paswoord.
Hoe kom je dan aan je paswoord? Wij kennen uiteraard jouw paswoord niet, dus je kan dan enkel maar een nieuw paswoord aanvragen via de portal HIER.
Geef het emailadres in dat je voor de Subscription aanvraag hebt gebruikt!!!

Mijn paswoord van mijn Trimble ID lijkt niet correct te zijn, wat nu?

Wanneer je paswoord niet werkt, dan kun je best een nieuw paswoord aanvragen HIER.

Ik zie nog steeds (na het inloggen) dat mijn subscription op Trial staat, wat nu?

Het kan tot 24u duren (na activatie van de Subscription) dat de status van trial naar Subscription gaat.
Wanneer de status na 24u nog niet veranderd is, adviseren wij om een log out te doen in het license scherm en daarna weer login te doen.
In vele gevallen lost dit het probleem op.
Wanneer dit nog steeds niet is, betekent dat vaak dat men niet het emailadres gebruikt waar de Subscription op aangemaakt is.
Je kan je eigen Subscription steeds monitoren via HIER.
Bekijk deze video om te checken of jouw Subscription actief is.
Wanneer je in de portal ziet dat jouw Subscription actief is en je gebruikt het juiste emailadres, dan is de volgende stap SketchUp verwijderen van je computer en het nadien opnieuw te installeren en te activeren.

Ik had een SketchUp Classic licence en switch nu naar subscription, maar ik zie nog steeds trial?

Wanneer je SketchUp al geactiveerd hebt met een classic licence en je switcht nu naar een Subscription, dan is het belangrijk dat je eerst de classic licence gaat deactiveren.

En dan een nieuwe “Sign In” doet om de Subscription te activeren.

Ik wil een ander emailadres gebruiken dan het oorspronkelijke dat ik gebruikt heb bij de aanvraag. Kan ik dat aanpassen?

Het is mogelijk om het emailadres van je Subscription te veranderen.
Het emailadres als account eigenaar van de subscription kun je niet veranderen. Dit is het unieke emailadres waarop de Subscription bij SketchUp/Trimble geregistreerd staat en dat kan alleen aangepast worden wanneer de Subscription verlengd wordt. De eindgebruiker moet dan duidelijk aangeven en uitdrukkelijk verzoeken om het emailadres te veranderen.

Dit is volledig de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker.
Je kan wel het emailadres van de gebruiker van de Subscription aanpassen in je portal.
Hoe je het emailadres van de gebruiker kan veranderen, dat ontdek je in deze video.

Ik heb een fout emailadres opgegeven en ik heb nog geen informatie ontvangen, wat nu?

Het emailadres is het belangrijkste onderdeel van de SketchUp Subscription. Dit kan alleen binnen de 7 dagen na de aankoop gewijzigd worden!
Dit kun je zelf niet aanpassen en hiervoor moet je ons een email sturen op info@see3d.be.
Meld dan uitdrukkelijk het foute en het correcte emailadres!
Dit dient te gebeuren binnen de 7 dagen na aankoop. Anders wordt de verandering van het emailadres van de initiële account gelijkgesteld aan de aankoop van een nieuwe Subscription!

Een medewerker gebruikt een Subscription van een bedrijf, kan ik de gebruiker veranderen?

In de Subscription portal kan je zelf de gebruiker van de Subscription wijzigen. Dus je kan een gebruiker verwijderen en een nieuwe toewijzen.
De Subscription blijft een ‘named licence’ en is hierbij gebonden aan 1 gebruiker.

Je kan je eigen Subscription steeds monitoren/beheren via HIER.

Kunnen meerdere Subscriptions op 1 account geplaatst worden?

Ja dat kan! Dit kan alleen bij de aanschaf van nieuwe Subscription of wanneer een Subscription vernieuwd wordt.

Gedurende de looptijd van de Subscription is het niet mogelijk om verschillende Subscriptions samen te voegen tot 1 account.

Je kan je eigen Subscription steeds monitoren/beheren via HIER.

Kan ik de SketchUp Subscription ook gebruiken op oudere versies?

De sketchUp Subscription werkt op alle SketchUp versies die je kan activeren met een Subscription. Dus als je in 2020 een Subscription kocht, kan je hiermee zowel SketchUp 2020 maar ook 2019 activeren.

En in de toekomst 2021 (wanneer je Subscription dan nog actief is).

Subscription Server response is invalid. Wat te doen?

Dit kan meerdere oorzaken hebben zoals te veel gelijktijdige gebruikers op 1 account of je ‘sessie’ is verlopen. (SketchUp checkt om de 3 weken of je nog bent ingelogd)
De oplossing is :
Sluit ALLES van SketchUp en LayOut af.
Herstart je computer.
Start SketchUp terug op en doe een Sign-out (rechtsboven in het startscherm).
Doe daarna terug een Sign-in met het juiste Trimble ID (het emailadres van je subscription).
Dat lost het probleem meestal op.
Zoniet, herhaal het na 30 minuten.
Wat als ik de melding krijg “To many activations” met een subscription”?

Wanneer je een subscription meer dan 2 maal activeert, zal je de melding krijgen, “To many activations”. Wat kan je dan doen?
In het subscription management portal kan je zelf de activaties resetten.
Hoe je dat doet ontdek in je in deze video.