Importeren van objecten en componenten in SketchUp 16.

[jwplayer file=”https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/sketchuptuts/kennisbank/25+april+Vraag+importeren+objecten+en+componenten+in+sketchup+2016.mp4″ controls=”true” autostart=”false”]
Hans: ivm het importeren, dat is iets dat blijkbaar veranderd is in 2016.
Ik ga even switchen naar een lege template. Dit is ook geen lege maar er zitten niet zoveel layers in. Wat is het gevaar? Waar moet je altijd op letten? Dat je inderdaad geen hele resem layers meekrijgt als je een component importeert.
Wat is dan sowieso handig? Dat is dit ook altijd doen. Niet jouw echte project dus je start op Windows een 2de SketchUp, dan ga je naar 3D Warehouse en je importeert daar jouw objecten om ze eerst te bekijken. Want als je dit krijgt, dat is natuurlijk niet zo handig, als dat dan ook in jouw project verschijnt. Dus zou je hier een layer kunnen maken en die actief zetten. Al deze layers, die we cadeau hebben gekregen van deze boom, selecteren en dan hier zeggen ‘delete’. Dan krijgen we 3 opties.
Move to default layer
Move to current layer
Delete all
Dan is ook onze boom weg maar ik heb met opzet de boom layer geactiveerd want ik wil dat daar alles op beland dus ‘move to current layer’. Dan hou ik die over.
Wat dan als we hier in ‘model info’ gaan kijken? Dan zie ik ‘tree’ . Die heb ik opgeslagen in mijn eigen SketchUp bibliotheek en van daar zou ik hem dan kunnen importeren in het project. Op die manier ben ik zeker dat ik niet teveel dingen binnenhaal die niet nodig zijn in mijn project.
Wat zou ik ook nog kunnen checken? Of dit min of meer klopt qua schaal en op die manier zorgen dat we niet teveel dingen in het project binnenhalen die we uiteindelijk niet nodig hebben.