[jwplayer file=”https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/sketchuptuts/kennisbank/kennisbank+vraag+wat+als+textuur+niet+bij+materiaal+zit.mp4″ controls=”true” autostart=”false”]
Volledige transcriptie van de video :
Wat als de textuur niet bij het materiaal zit?
Rob, bij texturen, wat als de juiste texturen of arcering niet bij de ‘materialen’ zit?
Ik zou zeggen, een goede optie is dat je naar Google surft en hier zou zoeken op ‘afbeeldingen’ en dan even bekijkt of hier iets tussenzit dat je wilt gebruiken …
Wat je eigenlijk doet is, je neemt gewoon een materiaal, het doet er niet toe wat. En dan zeg je hier gewoon, nee sorry hier, ‘trade material’.
Je geeft er een naam aan, dan kan je de toon instellen en dan zeggen we … misschien moet ik er eentje downoaden … de vraag is hier ‘waar is die beland’?
Onder downloads … hij wilt nu alleen geen ‘GIF’ importeren … dan gaan we dat anders oplossen. Dan saven we het gewoon onder een ‘JPEG’ formaat … en dan lukt het wel … opnieuw geven we de grootte aan enz… en dan hebben we een nieuwe textuur die we kunnen toepassen.
Dat is één ding. Als je het in snedes wilt gebruiken, dan kunnen we beter met een plug-in zoals Skalp aan de slag gaan. Waarbij je dan geen gewone snede gebruikt maar een Skalp snede.
Wat is het verschil? Dat die uiteindelijk wel een textuur of een materiaal kan gebruiken. Maar dan op de snede.
Ik weet niet of dat jouw helpt Rob?
Ja, oké.
Dus Skalp kan of bestaande, geïmporteerde materialen gebruiken maar bij Skalp zelf, heb je ook nog ‘patron designer’ waar je ook oorspronkelijke Autocad ‘patron hedges’ kunt importeren of zelfs exporteren. Er zitten ook een aantal ‘standaard hedges’ in. Weer hetzelfde verhaal, die kunnen we uiteindelijk ook gewoon toepassen en gebruiken. oké?